Informatie over de nieuwe website van Passend Lezen
Sinds enige tijd is Passend Lezen bezig met het maken van een nieuwe website. We begrijpen dat je graag op de hoogte blijft van de voortgang, daarom delen we op deze pagina het belangrijkste nieuws en veelgestelde vragen. Sommige antwoorden op deze vragen zijn nog niet tot in detail beschreven, dit komt doordat de nieuwe website nog in ontwikkeling is.
Houd de pagina in de gaten voor meer informatie over de voortgang en de livegang. Wil je liever automatisch op de hoogte blijven? Abonneer je dan op onze tweewekelijkse nieuwsbrief via www.passendlezen.nl/nieuwsbrief.
Het laatste nieuws over de nieuwe website
In april zijn lezers van onze nieuwsbrief en het testpanel opgeroepen om mee te testen aan de nieuwe website.
Een groep klanten heeft zich hiervoor ingezet en is, aan de hand van een uitgebreide vragenlijst, aan de slag gegaan. Na de testfase is alle feedback verzameld en doorgegeven aan de ontwikkelaar. Waar mogelijk worden de aandachtspunten doorgevoerd in de eindversie van de nieuwe website.
Passend Lezen is erg blij met de doorgegeven feedback. We hopen hiermee tot een mooi eindresultaat te komen.
Veelgestelde vragen
1. Waarom komt er een nieuwe website?
De huidige website is aan vernieuwing toe. Een belangrijke reden is dat Passend Lezen beter wil voldoen aan de (online) richtlijnen voor toegankelijkheid (WCAG). In samenwerking met een gespecialiseerde partij wordt de nieuwe website ontwikkeld met toegankelijkheid als één van de belangrijkste aandachtspunten.
2. Wat verandert er voor mij als gebruiker?
De naam van de website blijft hetzelfde, deze blijft bereikbaar via de URL www.passendlezen.nl. De komst van de nieuwe website heeft geen invloed op de inhoud van onze collectie en/of jouw lidmaatschap bij Passend Lezen.
Wat verandert er dan wel? Er wordt gewerkt aan het versimpelen van de website. Denk bijvoorbeeld aan een betere menustructuur, waardoor navigeren makkelijker wordt. Ook de vormgeving van de webpagina’s verandert, deze wordt in een nieuw jasje gestoken. Verder wordt de schaalbaarheid verbeterd, zodat de website op verschillende apparaten goed leesbaar is.
3. Kan ik ergens een voorbeeld vinden van de nieuwe website?
Dit kan zeker. Via jouw Mijn bieb-omgeving kun je onder de kop 'Mijn gegevens' alvast een indruk krijgen van de nieuwe website.
4. Vanaf wanneer is de nieuwe website te gebruiken?
Op dit moment is er nog geen exacte datum van livegang. Houd hiervoor deze pagina en de kanalen van Passend Lezen in de gaten.
5. Blijven al mijn bookmarks (bewaarde webpagina's) werken?
Een bookmark is een verwijzing naar een webpagina dat bewaard wordt in de browser en zo snel te bereiken is. Niet alle bookmarks zullen, na de livegang, blijven bestaan. Het is daarom goed om deze na de livegang even na te lopen.
6. Moet ik opnieuw inloggen als de nieuwe website live is?
Ja, als de nieuwe website live is, moet je 1 keer opnieuw inloggen. Het is dus goed om alvast na te gaan of je je inloggegevens nog weet. Anders kun je uiteraard contact opnemen met de afdeling Klantencontact.
Vragen?
Heb je vragen over de nieuwe website? Neem gerust op met de afdeling Klantencontact. Wij helpen je graag. De afdeling Klantencontact is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 12.00 uur en 13.00 tot 16.00 uur en op dinsdag van 9.00 tot 12.00 uur.