Organisaties

 

Bibliotheekservice Passend Lezen is dé bibliotheek voor mensen met een leesbeperking. Bij Passend Lezen heeft iedereen die niet (meer) op de gebruikelijke manier kan lezen onbeperkt toegang tot de grootste collectie boeken, kranten en tijdschriften in een leesvorm naar keuze.

Ben je op zoek naar manieren om Passend Lezen binnen jouw organisatie bekend te maken? Dan willen we jou daar graag bij helpen!
Passend Lezen heeft een relatiemanager in dienst die vrijblijvend op afstand of op locatie informatie geeft over onze dienstverlening.

<>Organisaties

Veel mensen krijgen, als ze ouder worden, moeite met lezen. Onder andere door achteruitgang van het gezichtsvermogen, met neurologische aandoeningen als afasie en dementie, maar ook met motorische problemen waardoor het zelf vasthouden van een boek of krant moeilijk wordt. Passend Lezen werkt graag samen met de professionals in de Zorg om zo leesplezier voor jouw clienten mogelijk te maken.
 

Ga naar de speciale pagina voor de Zorg

Lezen is leuk. Maar voor kinderen en jongeren met een leesbeperking kan het ook best lastig zijn. Als professional in het onderwijs heb je hier veel mee te maken en wil je deze leerlingen zo goed mogelijk helpen. Passend Lezen werkt graag samen met de professionals in het Onderwijs om leesplezier voor jouw leerlingen mogelijk te maken.

 

Ga naar de speciale pagina voor het Onderwijs

Veel mensen komen graag in de Bibliotheek. Alleen krijgen ze, als ze ouder worden, moeite met lezen. Daarnaast kloppen ook ouders van kinderen met dyslexie steeds meer aan bij de Bibliotheek. Passend Lezen biedt in samenwerking met de Bibliotheek de speciale dienst Passend Lezen in de Bibliotheek aan voor bibliotheekleden met een leesbeperking. Lees hoe we kunnen samenwerken en wat je als Bibliotheek met Passend Lezen kunt betekenen voor je klanten.

Ga naar de speciale pagina voor de Bibliotheek

Janneke Bakker, relatiemanager Passend Lezen, staat voor je klaar om al je vragen over de dienstverlening te beantwoorden.

Daarnaast kan onze relatiemanager:

  • Op afstand of op locatie informatie geven over de dienstverlening en leeshulpmiddelen
  • Meedenken over de invulling van dagactiviteiten
  • Helpen bij het opzetten van een leesclub
  • Informatiepakket beschikbaar stellen
  • Informatiebijeenkomsten voor medewerkers, ouders en/of clienten organiseren
     

Neem contact op met de relatiemanager