Passend Lezen via de Openbare Bibliotheek leden

<>Passend Lezen via de Openbare Bibliotheek leden

Veelgestelde vragen - Passend Lezen via de Openbare Bibliotheek leden

_

Wanneer kan ik lid worden

Als je een lidmaatschap hebt bij een Openbare Bibliotheek en een leesbeperking hebt kan je lid worden voor de dienst Passend Lezen via de Openbare Bibliotheek. 

Wat kost een lidmaatschap?

Als je een lidmaatschap hebt bij een Openbare Bibliotheek is je lidmaatschap voor de dienst Passend Lezen via de Openbare Bibliotheek gratis. Je moet dan wel je lidmaatschap bij de Openbare Bibliotheek betalen.

Hoe schrijf ik me in bij Passend Lezen via de Openbare Bibliotheek?

Inschrijven gaat gemakkelijk via het online inschrijfformulier. Kies voor ik wil lid worden via de Openbare Bibliotheek. Om je Openbare Bibliotheek abonnement te controleren wordt je eerst doorgelinkt naar een pagina van de Openbare Bibliotheek, daarna kom je automatisch weer bij de pagina van Bibliotheekservice Passend Lezen.

Kom je er online niet uit, dan kun je ook telefonisch contact opnemen met de afdeling Klantencontact via 070 - 338 1500 om je in te schrijven.

Wat is het verschil tussen het lidmaatschap bij passend lezen en het lidmaatschap via de Openbare Bibliotheek?

Het lidmaatschap via de Openbare Bibliotheek is gratis bij Passend Lezen, je betaalt dan wel je abonnement bij de openbare Bibliotheek. En kan je alleen gebruik maken van audiolezen (streaming.) Dus alleen 80.000 gesproken boeken.
Met het volledige abonnement van Passend Lezen betaal je 30 euro per jaar en kan je, naast de 80.000 audioboeken ook gebruik maken van de volgende producten en mogelijkheden:
•    175 kranten en tijdschriften in diverse leesvormen
•    Braille titels, hoorspelen, hoorcolleges
•    Jumboletters voor de jeugd
•    Luisteren via de app Daisylezer, online player en specifieke apparaten

Waar heb ik recht op binnen mijn lidmaatschap? (onderscheid tussen digitaal en fysiek)

Binnen je lidmaatschap heb je recht op alleen audiolezen (streaming) titels van onze gehele collectie die op dit moment uit ongeveer 80.000 titels bestaat. Lees hier meer informatie.
Wat valt er onder audiolezen:
•    Maximaal 15 boeken op de digitale boekenplank
•    Maximaal 60 titels  per maand downloaden 

Hoeveel boeken mag ik tegelijkertijd lenen?

Via streaming mag je 15 boeken tegelijkertijd op je digitale boekenplank hebben staan.

Kan ik mijn lidmaatschap tussentijds opzeggen?

Tijdens het 1e jaar van je lidmaatschap kun je niet tussentijds je lidmaatschap opzeggen. Een opzegging tijdens deze periode zal op de laatste dag van je 1e lidmaatschapsjaar verwerkt worden. Na het 1e jaar kan je op elk moment je lidmaatschap opzeggen zonder opzegtermijn.

Hoe beëindig ik mijn lidmaatschap?

Neem contact op met de afdeling Klantencontact. Dit kan telefonisch of per e-mail via klanten@passendlezen.nl. Wij helpen je graag verder met het opzeggen van je lidmaatschap. Stuur je een e-mail? Dan horen we graag wat de reden is van je opzegging.

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen of doorgeven?

Dit kan door te bellen of te mailen naar de afdeling Klantencontact. Zij helpen je graag verder met het wijzigen van je persoonlijke gegevens. Ook is het mogelijk om een je adreswijziging door te geven via Passendlezen.nl/contact.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten? 

Weet je je wachtwoord niet (meer)? Maak dan gebruik van de functie “wachtwoord vergeten” op de website van Passend Lezen. Ga hiervoor naar de inlogpagina en doorloop de volgende stappen:
•    Vul je gebruikersnaam in (je e-mailadres of lenersummer).
•    Klik op de button: “Wachtwoord vergeten?”
•    Vul nogmaals je e-mailadres of lenersnummer in en klik op “Ok”. 
•    Binnen enkele minuten ontvang je dan een e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.
•    Geen e-mail ontvangen? Controleer dan je ongewenste e-mail of neem contact met ons op. Wij helpen je graag verder. 

Hoe kan ik zien welke boeken ik op dit moment in mijn bezit heb?

Log in met je persoonlijke inloggegevens op de website van Passend Lezen. Ga naar ‘Mijn bieb’ en kies voor ‘Boekenplank’. Bij ‘Boekenplank (digitaal)’ kun je terugvinden hoeveel boeken, je als streaming in bezit hebt. 

Hoe lang mag ik een titel lenen?

De uitleentermijn voor al onze titels is twee maanden.

Hoe kan ik een boek verlengen?

Per uitlening kan er maximaal één keer verlengd worden. Neem contact op met de afdeling Klantencontact om je boek met twee maanden te verlengen.

Hoe lang duurt het voordat nieuw verschenen boeken bij Passend Lezen beschikbaar zijn?

Gesproken boeken zijn normaal gesproken na 9 maanden beschikbaar. In speciale gevallen kan het zijn dat een gesproken boek sneller dan 9 maanden klaar is.

Terug naar veelgestelde vragen