Zakelijk

<>Zakelijk

Bibliotheekservice Passend Lezen is er voor iedereen voor wie 'gewoon' lezen niet (meer) lukt. Instellingen zoals scholen, verzorgingstehuizen en remedial teaching praktijken zijn vaak aanspreekpunten voor mensen die op zoek zijn naar leesmaterialen. Bibliotheekservice Passend Lezen maakt het mogelijk voor instellingen om zich in te schrijven als zij aannemelijk maken dat het gebruik van de dienstverlening Passend Lezen van toepassing is voor hun leerlingen c.q. bewoners/cliënten.

Organiseer je een bijeenkomst over passende leesvormen? Of ben je op zoek naar promotiematerialen? Bibliotheekservice Passend Lezen helpt graag. Neem voor meer informatie, de kosten en de voorwaarden contact op met de afdeling Marketing & Communicatie via communicatie@passendlezen.nl.

Op zoek naar informatie over de campagnes en/of persberichten van Bibliotheekservice Passend Lezen? Neem contact op met de afdeling Marketing & Communicatie via communicatie@passendlezen.nl.

Bibliotheken zijn vaak het eerste aanspreekpunt voor mensen die op zoek zijn naar leesmaterialen. Bibliotheekservice Passend Lezen werkt daarom graag samen met bibliotheken en biedt de mogelijkheid om haar diensten ook aan te bieden in de bibliotheek. Om hierin structureel invulling te kunnen geven hebben we een Relatiemanager aangesteld. De Relatiemanager kan je ondersteunen met advies en materialen om binnen de bibliotheek Passend Lezen onder de aandacht te brengen. 

Wat kan de Relatiemanager voor u betekenen?

  • De Relatiemanager kan uw bibliotheek voorzien van een collectie boeken in aangepaste vorm om klanten op laagdrempelige wijze kennis te laten maken met de dienstverlening Passend Lezen.
  • De Relatiemanager verzorgt workshops en presentaties (centraal en op locatie) om de kennis wat betreft de mogelijkheden van de dienstverlening Passend Lezen te vergroten.
  • Via de Relatiemanager kunt u een standaardpakket aan promotiemiddelen aanvragen waarmee de bibliotheek de dienstverlening van Passend Lezen actief, fysiek en online zichtbaar maakt, voor haar klanten.
  • De Relatiemanager verstuurt één keer per maand een nieuwsbrief met informatie, nieuws en tips naar de relevante contactpersonen binnen uw bibliotheek. Wilt u deze nieuwsbrief ook ontvangen? Dan kunt u deze aanvragen via de Relatiemanager of via de pagina www.passendlezen.nl/bibliotheken.

Inlog en Proefcollectie

Als ingeschreven bibliotheek ontvang je een eigen account waar je gebruik van kunt maken om leden te informeren over Passend Lezen. Ook ontvangt je bibliotheek een gratis proefcollectie Daisy-cd's om aan te bieden aan klanten met een leesbeperking, om zo de klanten ook thuis te laten kennismaken met de dienstverlening. Deze proefcollectie bestaat uit een vaste selectie van 50 Daisy-cd's voor de centrale vestiging en 10 Daisy-cd's per vestiging. Deze collecties zijn daarna naar eigen wens aan te passen.

IFLA Richtlijnen Bibliotheekwerk voor Mensen met Dyslexie

Met de IFLA Richtlijnen Bibliotheekwerk voor Mensen met Dyslexie heeft de bibliotheek een instrument in handen om een verschil te kunnen maken voor mensen met lees- en leerproblemen. Deze richtlijnen zijn een herziening en een uitbreiding van de richtlijnen die IFLA in 2001 publiceerde.

De richtlijnen kun je hier downloaden

Meer informatie

Voor meer informatie over onze dienstverlening of voor inschrijven kun je contact opnemen met de afdeling Klantencontact. Bibliotheken kunnen informatiemateriaal over Passend Lezen aanvragen via communicatie@passendlezen.nl.